Alla inlägg under januari 2016

Av Nina Bengtsson - 20 januari 2016 07:37

Nu är det dags att boka in sig på kul work shop i luffarslöjd!


                 28 januari 2016

                 Kl. 18.30-ca 21.00


vi gör enklare saker så som kronor och hjärtan, som går att använda i blomster arrangemang och heminredning.


Plats: Skärgådsstad Åkersberga


Kostnad: 200kr/person fika och material ingår i detta.


Anmäl dig på fb skaparglädje eller på mobilnr: 070 740 84 34


Av Nina Bengtsson - 17 januari 2016 21:35

I dag har en vän varit hos mig och lärt sig nåltovning.

Jag gjorde ett exprement nyligen och kom fram till att det fungerar att nåltova med ull på fleecetyg.


    


Pepparkaksformar är utmärkta som mallar för att få en fin bild/form. Nu för tiden finns det många anorlunda, roliga formar. Det går också bra att tova på fri hand så som raden nedanför är gjord. Det är som ett sett att brodera. Super kul! Prova! Boka en work shop md mig.

Av Nina Bengtsson - 17 januari 2016 21:28

Här är lite förslag på luffarslöjd:        



       


Snart är det allahjärtansdag. Gör ett hjärta och arrangera en väx i den kanske växten hjärta på tråd och ge till någon älskad i din närhet. Vill du lära dig hur man gör kontakta mig så kan jag fixa en kurs eller pysselkväll md dina vänner.

Av Nina Bengtsson - 10 januari 2016 12:44

Nu börjar min nya bana. jag tänker dela med mig av skapar lust.

Här är ett första smakprov på det jag gör.

Denna bild kommer från ett av mina pyssel event, återbruk av gamla tallrikar vi köpt på loppis omgjorda till personliga kakfat som även kan användas till annat än kakor ex.smyckesfat


   

Här har jag gjutit bordsskiva och fot av betong. Den svarvade mitten delen är återbruk av ett trasigt skåp. Jag använder gärna gamla saker till något nytt. Kanske har du något du skulle vilja göra om?!



Boka mig för att komma igång med ditt skapande.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards